FKU

FKU er en forkortelse for: Forældre kontakt udvalg

Det er det man også kender som forældrebestyrelsen.

I Gørslev Børnehus drøftes forskellige emner med udgangspunkt i børnenes hverdag. FKU er personalets og ledelsens 'nerve' til det brede partnerskab med forældrene til børnene i Gørslev børnehus. Det er her vi henter inspiration og oplever forældre- og familie perspektiver på emner der har indflydelse på hverdagen. Med andre ord, er FKU en vigtig forudsætning for inddragelse og udvikling af den pædagogiske praksis.

I dagtilbudsstrategien for Køge Kommune beskrives forældrebestyrelsernes (FKU) arbejde, som omhandler:

* at fastsætte principper for samarbejdet mellem dagtilbud og hjem, herunder dagtilbud/hjem-samtaler, hente og bringetidspunkter, forældres afholdelse af ferie med barnet, gå-hjem-møder, inddragelse af forældre i børns læring og /eller fokuseret forældreinvolvering gennem specifikke tiltag som f.eks. familie-deltagelse i dagtilbuddet.

Forældrebestyrelsen skal også inddrages i arbejdet med den pædagogiske læreplan, det åbne dagtilbud, der omhandler samarbejdet med lokalsamfundet og overgange fra hjem til dagtilbud og fra dagtilbud til skole.

I Gørslev Børnehus sidder følgende forældre i FKU:

Trine, mor til Johannes, Valdemar trinekofoed@gmail.com

Tobias, far til Amalie, William og Lauritz tobyanakin@gmail.com

Anna, mor til Laura, ans004@outlook.com

Mette, mor til Joey og Loui Mettegruu@gmail.com

Pernille, mor til Storm, pernillehammerlarsen@gmail.com

Camilla, mor til Levi og Abel camilla_91-16@hotmail.com

Personalerepræsentant:Vælges januar 2024

konstitueret Leder: Kirsten Larsen

FKU holder møde ca. 6 gange om året.