Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Medarbejdere i børnehuset

I Gørslev børnehus har vi 1 dagtilbudsleder og 9 faste medarbejdere.

Vi har derud over en inklusionsvejleder tilknyttet huset, som kommer to dage om ugen og understøtter samt kvalificerer arbejdet med tidlig indsats i vuggestuen samt arbejdet med understøttelse af familier/børn i udsatte positioner.

 

Her er alle os der passer på jeres børn, giver dem nærvær, omsorg, leg og læring dagen lang:

 

Vuggestue - Anemonestuen:

Pædagog Mathilde

  • 37 timer om ugen

mat

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagog Maria

  • 37 timer om ugen

mar

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagog Tea Louise

  • 37 timer om ugen

tl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagog Sara 

  • 34 timer om ugen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Børnehaven - Solsikkestuen:

Pædagogisk Assistent Karina

  • 15 timer om ugen

kar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagog Bettina

  • 22 timer om ugen

bet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagog Inga

  • 35 timer om ugen

ing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagogmedhjælper Emilie

  • 37 timer om ugen

emi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pædagogisk Assistent Rie

  • (Under uddannelse - tilbage på 35 timer om ugen i Juli)

rie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Husets medarbejdere rummer blandt andet disse pædagogiske kompetencer:

  • To: Faglige fyrtårne
  • Alle: Reggio Emilia grundforståelse og tilgang
  • Alle: ICDP som relations og udviklingspædagogik niveau I - uddannes i 2023
  • En: Børnekunst og science
  • To: Dialogisk læsning og leg
  • En: Børneyoga og mindfulness
  • En: Inklusionsvejleder
  • En: Praktikvejleder til pædagoguddannelsen
  • Alle: Systematisk refleksion som redskab til trivsel og udvikling
  • Alle: Vækstmodellen som redskab til trivsel og udvikling

Derudover har Gørslev børnehus sammen med resten af Område Vest, deltaget i udviklingen af Pia Thomsens forskningsprojekt "Sprogtrappen på arbejde" i samarbejde med Rambøll. Dette værktøj registrere, understøtter og udvikler børns sprog.

PT kompetenceudvikler hele husets personale på kommunikationsformer og sundt arbejdsmiljø. Således tager vi udgangspunkt i Rikke Østergaards litteratur: "Vi havde en fest på arbejdet, men så kom Preben".

I Januar 2023 deltog vi alle i et foredrag med Rikke Østergaard, og samme titel.

Her bliver vi klogere på:

  • Rikke Østergaard introducerede til den nyeste forskning omkring social intelligens, og hvordan vi mennesker smitter hinanden med vores følelser og humør.
  • Humør, det smitter

I foredraget fik vi redskaber til at:
Ændre stemningen både på arbejdet og privat fra negativ til positiv
Undgå følelsesmæssig forurening på vores arbejdsplads
Foredraget er baseret på

Pt er alle under uddannelse i ICDP niveau 1:

icdp

ICDP er en forkortelse for ”International Child/ Caregiver Development Programme”, og er et internationalt forebyggelsesprogram, der er udviklet af de norske professorer i psykologi Karsten Hundeide og Henning Rye. Disse to norske professorer satte sig for at samle al den vigtigste forskning, der omhandlede viden om, hvordan voksne gennem det gode samspil støtter barnets udvikling.

ICDP’s mission er at arbejde på at skabe bedre vilkår for børn, unge og familier verden over. Målet er at implementere den nyeste viden om børns udvikling til gavn for alle børn. Missionen i ICDP er at sørge for menneskelig omsorg ved at aktivere empati og udvikle forældre og professionelles faglighed.

Strategien er at øge og udvikle kompetencer hos individet, organisationer, undervisningssteder, universiteter, steder hvor mennesker har noget for med mennesker.

ICDP anvendes i mere end 50 lande og er baseret på FN-konventionen og børns rettigheder. Der kan arbejdes direkte med ICDP, eller ICDP kan være en del af humanitære organisationer, som har tilsvarende formål.

ICDP adskiller sig fra traditionelle udviklingsprogrammer ved primært at have fokus på at udvikle kulturen og de forskellige relationelle miljøer, vi indgår i. Selv om programmet umiddelbart har fokus på voksen-barn relationen, kan principperne i programmet med fordel bruges mere bredt, da det grundlæggende handler om, hvordan vi sammen kan skabe gode udviklende samspil, hvor alle kan trives bedre og udfolde deres potentialer bedst muligt.

Det teoretiske grundlag for ICDP bygger på nyeste udviklingsteoretiske forskning om børns tilknytning og behov for positive relationelle samspil og på viden om medieret læring. Programmet er enkelt formuleret med henblik på at få det anvendt i praksis og bygger på 3 dialoger – en følelsesmæssig, en lærende og en regulerende dialog, som til sammen er grundlaget for arbejdet med mennesker i udvikling og læring.

I praksis kræver det træning og øvelse, en tryg kollegial og ledelsesmæssig ramme at arbejde med udgangspunkt i ICDP.

Læs mere om ICDP her: https://icdp.dk/icdp-samspilstemaer1