Tværfagligt samarbejde

I Gørslev Børnehus samarbejder vi med flere tværfaglige og dygtige instanser fra Køge kommune.

De parter vi oftest samarbejder med er:

• Sundhedsplejersker tilknyttet familierne.
  • Småbørnskonsulent Elsebeth Sørensen
  • Tale-Hørekonsulent Brigitte Askø Jensen
  • Fysio- og Ergoterapeut Cecilie Pico
  • Mundmotorisk team Køge
  • Psykolog Sandra Killerich
  • Forbyggende rådgiver Pernille Pedersen

Det at arbejde tæt sammen med blandt andet PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), sikre vores bedste indsats i dagligdagen. Særligt til børn i udsatte positioner, men også generelt som sparringspartnere - for vores børn skal have den bedst mulige udvikling og trivsel, i vores børnehus. Hvis vi som børnehus opstarter samarbejde med en af ovenstående instanser, er det altid med jer som forældre, med i processen. Som dagtilbud skal vi - jf. persondataloven - have samtykke af jer som forældre, til at tale om jeres barn på møder og I vil altid modtage en dagsorden forud for mødet, så der er mulighed for at forberede sig - ligesom I vil modtage et referat efter mødet.

Ligeledes arbejder vores Sprogpædagog Kirsten Harsanyia. Hun kommer og faciliterer kvalitative sprog læringsmiljøer for børnegrupperne. Dette via dialogisk læsning, læseleg, udarbejder sprogvurderinger og indplacerer sammen med de nærmeste voksne til hvert enkelt barn, børnene i SprogTrappen og sætter derefter arbejdspunkterne for de voksne/børnene i den sproglige positive udvikling.

Vi arbejder ud fra en fast møderække, som giver mulighed for  at vi sammen bliver bedre til at udvikle og støtte barnets hverdag i børnehuset.

Hvis I som forældre har bekymring omkring barnets udvikling, er I altid velkomne til at drøfte dette med os. Vi kontakter jer, hvis vi har brug for at tale sammen om hvordan jeres barns hverdag er i dagtilbuddet.